
Een 06 nummer dat mensen kunnen bellen, als zij direct hulp nodig hebben.
De alleenstaande moeder, van wie de wasmachine het net heeft begeven. Er is zelfs geen geld voor een tweedehands.
De meneer op leeftijd, die al lange tijd niet bij de tandarts is geweest. Nu kán het echt niet meer. Het doet teveel pijn. Maar deze rekening kan hij al helemaal niet betalen.
Het is weer eens misgegaan met een uitkering. Koelkast leeg, leefgeld op. Hoe kom je aan eten voor je kinderen?
Als vrijwilliger bij de hulptelefoon Enschede beheer je twee weken lang de telefoon. Ongeveer 1 à 2 keer per jaar. Die telefoon draag je niet de hele dag bij je. Aan het einde van de dag kijk je of er iemand heeft gebeld. Dat gebeurt ongeveer 1 à 2 keer per week. Deze persoon bel je terug om te kijken wat jij kunt betekenen. Vaak gaat het om een afspraak om samen boodschappen te halen. Veel andere hulpvragen stuur je door naar de PCI Enschede. Je staat er niet alleen voor. De PCI staat altijd klaar als back-up. Om vragen te beantwoorden en om bij te springen.
Het aantal vrijwilligers dat de hulptelefoon bemenst is de afgelopen jaren flink kleiner geworden. Door overlijden, door ziekte en door andere privé-omstandigheden. We merken dat de hulptelefoon voor veel mensen ontzettend belangrijk is. Mensen die het zelf niet redden, krijgen door deze kleine bijdrage weer lucht en zicht op de toekomst. Wij hopen dat de hulptelefoon kan blijven bestaan. Daarom doen we een beroep op jou. Help ons, door twee weken per jaar de hulptelefoon te beheren.
Weet dat dit zinvol is en dat je echt kunt bijdragen. Dat jouw werk echt wordt gewaardeerd door hulpvragers en professionals. Wil je meer weten? Stuur een e-mail naar secretaris@caritasenschede.nl en wij nemen contact met jou op.
Namens het bestuur van de PCI Enschede
Edwin Seinen
Neem voor meer informatie een kijkje op de website: Caritas Enschede